تبلیغات
پایگاه اطلاع رسانی بهونه - این میان وعده ها خوب هستند، فراموش شان نکنید
 
پایگاه اطلاع رسانی بهونه
خبر:سیاسی:فرهنگی:سرگرمی:سبك زندگی
درباره وبلاگ


پایگاه اطلاع رسانی بهونه

مدیر وبلاگ : علی زارع زاده
نظرسنجی
كاركرد این وب سایت را چگونه ارزیابی می كنید؟







این میان وعده ها خوب هستند، فراموش شان نکنید

این میان وعده ها خوب هستند، فراموش شان نکنید

مصرف میان‌وعده اشتباه نیست البته به شرطی که در انتخاب آن دقت شود. میان‌وعده‌ها باعث تامین گلوسید و پروتئین مورد نیاز در بین روز می‌شود.
موضوع میان‌وعده‌ها یکی از آن دست موضوعاتی است که باید در موردشان زیاد صحبت کرد. همیشه این سۆال مطرح است که آیا مصرف میان‌وعده در طول روز ضرورتی دارد یا خیر؟
 
میان‌وعده
مصرف میان‌وعده اشتباه نیست البته به شرطی که در انتخاب آن دقت شود. میان‌وعده‌ها باعث تامین گلوسید و پروتئین مورد نیاز در بین روز می‌شود. گلوسیدها یا همان کربوهیدرات‌ها تامین کننده‌ی انرژی بدن هستند و پروتئین‌ها نیز احساس سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کنند. انتخاب میان‌وعده‌ی مناسب، بهترین روش برای داشتن تغذیه‌ی سالم و جلوگیری از پرخوری در وعده‌های اصلی است. البته بهتر است میان‌وعده‌های عصر بسیار سبک باشد چون فعالیت بدن کمتر می‌شود و به انرژی زیادی نیاز ندارد.
با ما باشید تا چند ایده‌ی خوب برای انتخاب میان‌وعده‌ی مناسب را در اختیارتان بگذاریم.
 
میوه‌ها
همه‌ی میوه‌ها انتخاب‌های فوق‌العاده‌ای به عنوان میان‌وعده هستند. برای اینکه قانون گلوسید-پروتئین رعایت شود بهتر است به همراه میوه‌تان یک مشت آجیل یا 50 گرم پنیر هم میل کنید.
 
ماست
پا در هر فروشگاهی که بگذارید انواع ماست‌ها در قفسه‌ها ردیف شده‌اند. ماست هم انتخاب خوبی است چون هم گلوسید دارد و هم پروتئین. توصیه می‌کنیم تا حد ممکن از ماست یونانی استفاده کنید. این نوع ماست پروتئین بیشتری دارد و میزان چربی آن 0 درصد است.

ترکیب آجیل و میوه‌های خشک
ترکیب مغزها و میوه‌های خشک یعنی ترکیب گلوسید و پروتئین. این میان‌وعده‌ی سالم تامین‌کننده‌ی انرژی بدن است و شما از خوردن آن لذت خواهید برد. هر کدام از میوه‌های خشکی که بیشتر می‌پسندید را انتخاب کرده و با آجیل‌های مورد نظرتان مخلوط کنید. توصیه می‌کنیم از مغزهای خام و غیرشور استفاده کنید. توجه داشته باشید که یک مشت کوچک از این میان‌وعده برایتان کافی است. در غیر این صورت کالری زیادی وارد بدنتان خواهد شد.
 
کمپوت یا سالاد میوه
اگر مصرف میوه‌ی کامل برایتان تکراری شده و می‌خواهید تنوع ایجاد کنید می‌توانید هرازگاهی از کمپوت نیز استفاده کنید. توصیه می‌کنیم سالاد میوه درست کنید. خیلی ساده است میوه‌های مورد نظرتان را خرد کرده و مخلوط کنید. در نهایت یک مشت کوچک آجیل هم به آن اضافه کرده و با خانواده‌ی محترم میل کنید.

سبزیجات و پنیر
سالاد سبزیجات همیشه بهترین گزینه است. سبزیجات مورد نظر را خرد کرده و به اشکال مختلفی در بیاورید تا فرزندتان هم به خوردنش علاقه نشان دهد. اگر نمی‌توانید او را راضی کنید مثلاً یک لقمه نان و پنیر و گوجه بخورد کمی خلاق باشید. خیار، گوجه‌های خردشده به همراه تکه‌های نان و پنیر را داخل سیخ‌های چوبی بکنید و دستش بدهید. در این صورت میل بیشتری به مصرف آن خواهند داشت.
 
اسموتی‌های خانگی
فقط 5 دقیقه وقت لازم است تا یک اسموتی سالم خانگی تهیه کنید. نصف فنجان توت‌فرنگی یا تمشک را با نصف موز و یک فنجان شیر داخل مخلوط کن بریزید و هم بزنید. سپس اسموتی خوشمزه‌تان را داخل لیوان ریخته و به عنوان میان‌وعده‌ی قبل از ظهر میل کنید.
 
مافین‌های خانگی
آشپزی و شیرینی‌پزی در خانه شاه‌کلید تغذیه‌ی سالم است. کیک‌ها و مافین‌های آماده را فراموش کنید. خودتان دست به کار شوید و مافین درست کنید. مافین‌های بزرگ بیرون معمولاً 500 کالری بیشتر دارد. همین جمعه دستور تهیه‌ی یک مافین خوشمزه را از کتاب‌های آشپزی یا اینترنت درآورید و دست به کار شوید. مافین‌های خانگی هم سالم‌تر هستند و هم خوشمزه‌تر.

غلات صبحانه
غلات آماده طرفداران زیادی دارد. خیلی‌ها یک پیاله غلات را بدون اضافه کردن شیر میل می‌کنند. چون زیر دندان صدا می‌دهد و خوش‌آیند است. توصیه می‌کنیم یک لیوان شیر یا یک تکه پنیر هم به غلاتتان اضافه کنید تا همان قانون گلوسید - پروتئین رعایت شود. موقع خرید روی بسته‌بندی را بخوانید و محصولاتی را خریداری کنید که حاوی کمتر از 10 گرم قند بوده و فیبرهای غذایی بیشتری داشته باشند.
توجه داشته باشید که پفک، کیک، کلوچه، چیپس، انواع آب‌میوه‌های صنعتی، شکلات‌های شیری، آب نبات و غیره انتخاب‌های خوبی نیستند. اگر عاشق کیک هستید خودتان دست به کار شوید. در این صورت می‌توانید میزان شکر و ترکیبات دیگر را به اندازه اضافه کنید.




نوع مطلب : گزارش، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
شنبه 25 شهریور 1396 09:56 ب.ظ
What's up friends, its wonderful post on the topic of tutoringand
entirely defined, keep it up all the time.
سه شنبه 17 مرداد 1396 07:58 ق.ظ
Unquestionably believe that which you said. Your favorite reason seemed to
be on the net the simplest thing to be aware of.
I say to you, I certainly get irked while people consider worries that they
just don't know about. You managed to hit the nail upon the top as well as defined out the whole thing without having side effect , people can take a signal.
Will probably be back to get more. Thanks
دوشنبه 16 مرداد 1396 05:25 ق.ظ
Somebody essentially help to make seriously posts I would state.
That is the first time I frequented your website page and to
this point? I surprised with the analysis you made
to make this actual submit incredible. Magnificent activity!
شنبه 7 مرداد 1396 10:41 ق.ظ
Fantastic beat ! I would like to apprentice while you amend your web site, how can i subscribe for a blog website?
The account helped me a acceptable deal. I had been tiny bit acquainted
of this your broadcast offered bright clear idea
چهارشنبه 23 فروردین 1396 04:51 ب.ظ
Can I simply say what a relief to uncover someone that really understands what they
are talking about on the net. You certainly realize how to bring a problem to light and make it important.
More people really need to read this and understand
this side of the story. It's surprising you're not more popular
given that you certainly have the gift.
سه شنبه 22 فروردین 1396 07:55 ق.ظ
Wow that was strange. I just wrote an very long comment but after I clicked submit my comment didn't show up.

Grrrr... well I'm not writing all that over again. Regardless, just wanted to say wonderful blog!
دوشنبه 21 فروردین 1396 08:32 ق.ظ
I don't even know the way I ended up here, however I believed this publish used to be good.
I do not know who you might be but definitely you are going to a famous blogger should you are not already.
Cheers!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه : 2
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :